Kom højt i Google
Ligger din hjemmeside helt i toppen af Googles søgeresultater, når der søges efter netop det dine kunder leder efter, ja så vil du få maser af kliks og brugere ind på din hjemmeside hver eneste dag
Derfor er Google effektivt
Når en bruger søger efter netop det du sælger, er det ofte fordi de har tænkt sig at købe det, tjekke prisen, eller blot læse mere om hvad det er – dog med formålet måske at købe det.
Det betyder de har et behov, som dit produkt kan opfylde og de er ”købeklar”.
De købeklare brugere, søger efter det du sælger og hvis du hjemmeside eller webshop kommer op blandt de 3 øverste resultater (under reklamerne) så vil hovedparten vælge enten din hjemmeside eller et af de to andre.
Et simpelt eksempel:
Du har en online webshop indenfor industrielle skydedøre – altså døre som primært bruges i store industrihaller og dem sælger du online i din webshop.
Der 6.400 hver eneste måned, der går ind på Google og søger på ”Skydedøre”.
Forstil dig dit SEO bureau sørger for, at din hjemmeside kommer til at ligge i top 3, når de købeklare kunder søger efter en skydedør.
Du vil få ca. 2.500 besøgende ind på din hjemmeside, der har et behov for en skydedør og de har selv fundet din hjemmeside – næste måned kommer der 2.500 nye ind på din hjemmeside.
Du kan med andre ord opbygge en helt fornuftig forretning bare ved at ligge høj i Google på netop den ene søgning.
Et godt SEO bureau er alle pengene værd
Det er ikke nemt, at blive udvalgt af Google til at ligge højt på de søgninger, som mange bruger.
Typisk er det sådan, at jo flere der søger på et ord eller en søgning, des svære er det faktisk at få en hjemmeside til at ligge øverst.
Google bruger hjemmesidens indhold (artikler, blogindlæg, billeder, prisoversigter osv) sammen med hvor mange andre hjemmesider, der nævner din hjemmeside og linker til den.
Er der mange der skriver ”Besøg lige den her side om skydedøre- klik her” så kan Google se det og de bruger et link som en slags stemme – Des flere links, des bedre placeringer i Google.
Dog er det ikke alle links, der tælles med, de skal være relevante og fra en hjemmeside, der er i din branche eller handler om noget beslægtet – og der skal også være andre der linker ind til dem.
Der er samlet set omkring 200 forskellige ting Google ser på, når de vurderer en hjemmeside og de tjekker punkterne hele tiden – Det er de punkter et SEO firma kan hjælpe med at optimerer, så de passer til det Google giver positive points for.
Det kan være alt fra om I har en Facebook profil til virksomheden, om der er tydelige kontaktoplysninger på hjemmesiden, om den linker til andre hjemmesider, om du linker internt rundt på dine undersider, så brugeren let kan finde rundt og meget meget mere.
Et erfaren SEO bureau ved nøjagtigt, hvad der skal laves om og ændres på din hjemmeside for den begynder at stige i placeringerne og finder du et af de bedre, vil det hurtigt betale sig hjem via nye kunder i butikken.