Det skal du huske før du bestiller reklameartikler hjem

reklameartiklerDer ses i dag en tendens, når det kommer til markedsføringen, og det er, at der er mange ting, der efterhånden flytter væk fra det online univers og igen over til de mere gammelkendte metoder. Det er dem, der altid har virket – og derfor virker de selvfølgelig også nu. Derfor er der i dag flere og flere, der bestiller en mængde reklameartikler hjem. Og det med god grund. Disse kan nemlig over længere perioder gøre god reklame for et firma, en virksomhed eller en organisation, og det er på trods af, at der kun er blevet lagt en betaling en eneste gang.

Lyder det spændende? Så er der især 3 ting, du skal være opmærksom på, før du bestiller reklameartikler hjem. Læs om det herunder.

Sørg for at have styr på din målgruppe

For de første er det vigtigt, at du har fokus på den målgruppe, du gerne vil ramme med dine reklameartikler. Her er det nemlig ikke helt lige meget, om du vælger at artiklerne skal bestå af kaffekopper eller magneter. Er du for eksempel en håndværker, kan det være en fordel at bestille tommestokke hjem med påtrykt logo, mens du som revisor hellere bør overveje kuglepenne.

Har du med børn at gøre, kan en keyhanger med et fedt tryk være en mulighed, og er du et reklamebureau, er det kun fantasien, der sætter grænser for, hvad du kan gøre for at markedsføre dig selv.

Det er vigtigt at du tænker over prisen

For det andet skal du have prisen med i dine overvejelser. Du har nemlig mulighed for at finde meget billige reklameartikler lige såvel, som du kan finde nogle, der er lidt mere bekostelige. Og hvis det er normalt, at en kunde lægger ordrer hos dig for et par hundrede kroner, skal det gratis merchandise selvfølgelig ikke have pris, der ligger langt oppe på skalaen. Her er der nok med de mindre ting som for eksempel en nøglering eller andet.

Men er der tale om en virksomhed, hvor der bliver lagt betydelige ordrer af større økonomisk karakter, vil det også virke en smule nærigt med så små reklameartikler, og i så fald må du gerne bruge lidt flere penge på det, som du vælger at dele ud af.

Vær hellere strategisk frem for frembrusende

Sidst men ikke mindst skal du også altid have dit budskab med i sine tanker. Der er ingen, der har lyst til at gå rundt og være omvandrende reklamesøjler uden, at de får noget for det rent økonomisk. Og derfor skal du sørge for, at dit logo, dit slogan eller dit budskab generelt ikke fylder alt for meget på de reklameartikler, som du vælger at bestille hjem.

Det er derfor i orden at være en smule diskret. En let tommelfingerregel siger, at jo mindre et budskab, du har på dine artikler, jo større er chancen for, at de bliver brugt. Derfor skal du være strategisk og hellere tænke over korrekt placering frem for stor størrelse.